Afstuderen in Cyprus - Reisverslagen van Debbie Arts - WaarBenJij.nu Afstuderen in Cyprus - Reisverslagen van Debbie Arts - WaarBenJij.nu

Afstuderen in Cyprus

Voor mijn afstudeerstage van mijn opleiding HBO rechten ga ik 4 maanden naar Nicosia, Cyprus.
Rechten en Cyprus....??
Ja, ik ga bij de Nederlandse ambassade stage lopen. Deels meewerken en een deel ga ik onderzoek doen.
Vele vragen die ik dan te horen krijg; welke taal moet je daar dan spreken? Op de Nederlandse ambassade spreken ze allemaal Nederlands. Daarbuiten zal alles in het Engels gebeuren, of ik moet spontaan Grieks kunnen!

Cyprus behoort overigens niet bij Griekenland zoals vele denken, maar is een apart land met een opdeling van Griekse Cyprioten en Turkse Cyprioten (de Turkse Cyprioten wonen voornamelijk in Noord-Cyprus). Het is veilig om er vakantie te vieren of te wonen, maar toch lopen er nog blauwhelmen rond en kun je af en toe nog merken dat er een spanning zit tussen de Griekse en Turkse Cyprioten.

Het schijnt een ontzettend mooi land te zijn, dus ik zal buiten de stage mijn tijd besteden aan tripjes maken over het gehele eiland om te kijken of ik het ermee eens ben! Mochten jullie nou lekker gemaakt worden door mij; je bent welkom om even langs te komen hoor!

X Debbie

Recente Reisverslagen:

31 Mei 2012

ADIO! (bye bye)

21 Mei 2012

Kalispera (Good Afternoon)!

07 Mei 2012

Xronia Polla! (Gefeliciteerd)

28 April 2012

Here i am again!

18 April 2012

Stiekem toch een boel!
Debbie

Actief sinds 22 Jan. 2012
Verslag gelezen:
Totaal aantal bezoekers 27287

Voorgaande reizen:

27 Januari 2012 - 28 Mei 2012

Afstuderen in Cyprus

Landen bezocht: