ADIO! (bye bye) - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Debbie Arts - WaarBenJij.nu ADIO! (bye bye) - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Debbie Arts - WaarBenJij.nu

ADIO! (bye bye)

Door: cypridebbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie

31 Mei 2012 | Cyprus, Nicosia

Het laatste verslag, de laatste dagen in Cyprus en de eerste dagen weer thuis in Haps..
dinsdag 22 mei kon ik mijn paspoort ophalen bij de ambassade. Maar om 'ambassade te Nicosia' erin te krijgen heb ik mezelf een beetje in de nesten gewerkt. Ik dacht: even snel online inchecken, nou, dat ging niet 'even'... Ik heb in januari 1 boeking gemaakt voor de heen en terugweg, en Ryanair had de paspoortgegevens opgeslagen, maar deze kon ik zelf niet veranderen. Navraag bij verschillende mensen gaf ook zoveel verschillende antwoorden en geloof me, op deze antwoorden zat ik niet te wachten!! 'Je kunt beter een nieuw ticket boeken' 'met geld kun je bij Ryanair alles' 'je mag niet vliegen als paspoortgegevens niet kloppen in het systeem' 'gewoon gaan, ze controleren het toch niet'. Woensdag gaf iemand mij een beter advies: Je kunt het beste even naar het vliegveld gaan en daar de balie van Ryanair zoeken en het probleem voorleggen. Ik dacht, voordat ik daar voor niets sta, bel ik wel eerst. Zo gezegd, zo gedaan en zo vlug waren ook mijn paspoortgegevens gewijzigd! Debbie was weer gerustgesteld en kon inchecken! Woensdag heb ik ook mijn scriptie afgemaakt, of ja, opmerkingen van mijn stagebegeleider verwerkt. Na het werk even gebakjes gehaald voor de volgende dag, want dat was mijn aller, aller, allerlaatste dag. 's avonds hadden we een soort van receptie in ons woonhotel, ter afscheid van iedereen die vertrok (bijna iedereen!).
Donderdag was dus de laatste dag op de ambassade. Nog een paar kleine klusjes gedaan, en toen kwam het afscheidsborreltje met de gebakjes die gelukkig goed in de smaak vielen! Ik heb leuke, motiverende woorden van de ambassadeur en overige collega's gekregen, en een erg leuke kaart en armbandje. Na de laatste klusjes en mijn 'exit-gesprek' heb ik iedereen nog persoonlijk bedankt voor de erg leuke en leerzame tijd. En zoals mijn collega het verwoorde: hopelijk niet vaarwel maar tot ziens! Toen trok ik de deur achter me dicht, liep de trap af en keek nog 1x achterom, naar de dichte deur..

Toen was het tijd om te werken aan mijn bruine kleur, dus vrijdagochtend naar het Cleopatra hotel gegaan om daar aan het zwembad te liggen. Dat werd actief liggen, want ik werd lastig gevallen (gelukkig ik niet alleen!) door een heleboel vliegen..
's avonds voor de laatste keer naar de Nuovo wat erg gezellig was, maar helaas met een minder leuke afloop. Een Belgisch meisje van onze groep was haar telefoon en camara kwijt, deze zaten 10 minuten daarvoor nog in haar tas, dus het kon niet anders of deze waren gestolen.. De dag later was ze over de schrik heen en vertelde ze dat de dief niet echt een goede buit had gemaakt: de i-phone was vergrendeld en zowel de telefoon als de camara waren flink beschadigd met krassen en een barst. zaterdag hebben we een beetje door Nicosia en Lefkosa (het nicosia van Noord-Cyprus) gewandeld en een terrasje gepakt. 's Avonds lekker vroeg naar bed, want de volgende dag moesten we weer werken aan ons kleurtje! We zijn zondag naar het Hilton Park gegaan voor het zwembad, ze zeggen wel eens 'last-best', en dat was in dit geval ook zo! Een erg mooi zwembad en dit keer zonder vliegen! 's avonds zijn we met z'n 6en bij Fanous wezen eten, het afscheidsetentje! Na het eten de laatste dingen gepakt en het paste allemaal makkelijk in de koffers! Nog even slapen, want het was ondertussen 2 uur (tja, Liesbeth en ik waren na 4 maanden nog niet uitgekletst!) en om half 7 moest ik opstaan. Uiteindelijk bleek dit iets te vroeg te zijn, maar goed, beter dan dat ik me moest haasten. Half 9 kwam de taxi en heeft Liesbeth me uitgezwaaid. Om kwart voor 10 was ik op het vliegveld, de checkin was nog niet open, dus ik moest nog even waken over mijn koffers, en dat heb ik natuurlijk buiten in het zonnetje gedaan, daar kon ik immers ook het beste mensen kijken! Een paar uurtjes later zat ik in het vliegtuig, iedereen was binnen, maar er moest nog 1 iemand zich melden, het was 12.50 en 13.05 moesten we vertrekken. Er was iets met zijn bagage. Op een gegeven moment moment werd hij naar buiten geroepen en zag ik een koffer staan met 5 pionnen eromheen. Om een lang verhaal kort te maken: politie erbij, daarna nog 2 politie met hond, hond moest snuffelen, hond rook niets, nigeriaan moest zijn koffer open maken en na een tas geopend te hebben leek er iets van opluchting te bestaan bij de mensen om de koffer. De piloot deed verslag toen we uiteindelijk 45 minuten later dan gepland vertrokken: de man die de bagage in het vliegtuig aan het laden was, voelde iets bewegen en heeft de koffer meteen apart gelegd. Dit bleek een elektrische tandenborstel te zijn! Om 5 uur stonden we in Weeze en ook mijn koffers. Wouter stond me op te wachten en heeft me thuis afgezet. De wasmachine stond me al op te wachten, na 4 maanden handwas was ik nog nooit zo blij geweest om zo'n ding te zien!! Na een beetje gerommel, gegeten met Jesper en een heerlijke douche, stonden de eerste gasten al op de stoep. Het was erg leuk en gezellig om iedereen weer te zien. Thnx iedereen die is gekomen, het was gezellig!!
Dinsdag moest ik even op en neer naar Tilburg om mijn scriptie in te leveren. Als dat maar goed gaat, de auto en rijden aan de rechterkant..! Gelukkig is het allemaal goed gegaan en ben ik weer veilig terug in Haps gekomen. Daarna even bij de tennistrainingen wezen kijken en 's avonds zelf lekker getennist met Eelke en daarna nog een mix erachteraan, tja, na 4 maanden heb je iets in te halen!
Woensdag wat kleine dingetjes gedaan en naar de kapper geweest, het was nodig! Vandaag ingeschreven bij Randstad, zij hebben nog wel eens juridische vacatures, dus wie weet! Vanavond bardienst op de tennisbaan en zaterdag mag ik zelf weer aan de slag. Morgenvroeg nog maar een keertje oefenen!

Zoals ook een scriptie eindigt met een hoofdstuk conclusies, ga ik ook mijn laatste reisverslag eindigen met conclusies:
1. Erg leuke tijd gehad die ik zeker niet wilde missen!;
2. Deze tijd was ook nog eens leerzaam!
3.4 maanden vliegen voorbij, maar je moet er ook niet langer zitten, of je moet veel kunnen reizen, anders komt het eiland op je af!;
4. Cyprioten zijn lui;
5. Cyprioten zijn corrupt;
6. Als je wilt trouwen op Cyprus, doe dat dan niet in Aradippou of Lysis;
7. Ayia Napa is een strand waar je ooit geweest moet zijn, zo mooi!;
8. Niet wezen stappen in Ayia Napa terwijl dat het Lloret de mar is van Cyprus, dus ik moet nog een keer terug!;
9. Aan deze trip heb ik erg leuke contacten overgehouden en met een aantal zal ik zeker nog contact houden!
10. Dank aan jullie allen voor het lezen en jullie reacties!!
Tot snel in NL!
xx debbie

  • 31 Mei 2012 - 15:31

    Gerda :

    graag gedaan,
    en ik vond het leuk om je verhalen te lezen en je foto's te bewonderen,super.
    En we gaan snel bijkletsen.
    Doeiiiiiiiiiiiii dikke x
    Gerda

  • 01 Juni 2012 - 06:44

    Femke, Peter En Kids:

    super debbie, welkom terug!!!
    tot volgende week

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie

Actief sinds 22 Jan. 2012
Verslag gelezen: 2871
Totaal aantal bezoekers 27288

Voorgaande reizen:

27 Januari 2012 - 28 Mei 2012

Afstuderen in Cyprus

Landen bezocht: