Bye winter, hello spring! - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Debbie Arts - WaarBenJij.nu Bye winter, hello spring! - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Debbie Arts - WaarBenJij.nu

Bye winter, hello spring!

Door: cypridebbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie

28 Januari 2012 | Cyprus, Nicosia

Hallo hallo!

Hier het eerste berichtje uit Nicosia.
Het begon afgelopen dinsdag, de herkansing van mijn laatste tentamen. Het ging wel redelijk, maar dat ging het de eerste keer ook.. Ik durfde er dus niet zoveel van te zeggen, dus duimen en vooral iets anders gaan doen. Dat heb ik gedaan; samen met mijn ex-collega leonie ben ik in Nijmegen wezen eten. Het was, net zoals ons samenwerken, weer erg gezellig. Ondertussen kreeg ik een berichtje van de tennisdames, of ze na het trainen even langs mochten komen. Ja natuurlijk mag dat! Zo gezegd, zo gedaan.. Kwamen er 5 afgetrainde dames binnen, even gezellig kletsen (o.a. over de capriolen die op cyprus rondlopen -> ook wel cyprioten genoemd, he Linda!!) en ze namen ook nog een afscheidscadeautje mee; een erg leuke fotocollage met foto's, plaatjes en teksten (en opvouwbaar, dus kon makkelijk mee in de koffer!!). Voor degene die zich (denken) te herkennen op de foto; ik zou zeggen; kom even langs om te checken!

Woensdag kregen we het cijfer terug van het tentamen, een 5.5, maar dat mocht de pret niet drukken, ook mijn laatste tentamen van deze opleiding (en waarschijnlijk ook mijn laatste tentamen ever!) was binnen!! Dat moest gevierd worden, dus de champagne ging de koelkast in, die heb ik 's avonds met pap en mam opgedronken, heerlijk!!
Donderdag de laatste avond in de kroeg. Hoewel het leek op een normale donderdagavond (voor mijn gevoel!) waren er een paar extra mensen; leuk dat jullie er waren, dank je wel!! En natuurlijk ook mijn 'normale' kroeggenoten! Hierbij wil ik meteen even mijn kaartgenoten bedanken voor het eerste cadeau; de kroegrekening!

Vrijdag, het is zover. De laatste dingen werden uit de koffer gehaald en in ruil daarvoor andere dingen erin (plek over, maar geen kilo's meer, dus het was passen en meten). Pap, mam en jesper brachten me naar Weeze. Daar aangekomen keken we of mijn handbagage voldeed aan de eisen; nee, oeps! Nou ja, dan de laarzen uit en schoenen aan, de laarzen weer terug naar Nederland. Koffers inleveren en een beetje rondlopen. Toen was toch het moment om afscheid te nemen.. met een paar tranen de douane door en hop het vliegtuig in. Plek zat, voorin en gelukkig met een gezellige Duitser die in Cyprus woont. Lekker gekletst en hij heeft me nog wat tips gegeven om te zien en doen in Cyprus. Toen we bijna de grond raakte zag ik onder me de zee... Gaat dit wel goed? Maar gelukkig begon daar de landingsbaan, dus het ging allemaal zoals het hoorde! En Tamara; we waren op tijd, dus je weet wat we toen hoorden..!! (voor degene die net als ik niet weten wat er dan gebeurd; Ryanair speelt dan een bandje af waarin ze te vrolijk vertellen dat ze weer een vlucht hebben zonder vertraging..)
Eenmaal geland hadden we de koffers zo binnen en hij heeft me gewezen waar ik heen moest voor de shuttlebus naar Nicosia waar mijn stagebegeleider me op zou komen halen. De bus zou vertrekken om 19.10, keek ik op mijn telefoon, shit, net 18uur... Nou ja, dan maar even wat drinken. En toen werd ik ineens wakker en bedacht ik me dat het in Cyprus een uur later is, dus vlug mijn spullen gepakt en naar de verzamelplaats gelopen. Gelukkig, de bus niet gemist. In de bus kon ik helaas niet veel zien omdat het al donker was, wel zag ik net voor het eindpunt de Ikea, dus mensen die daar nog heen willen, je kunt het ook combineren met een vakantie naar Cyprus!

Mijn stagebegeleider Marc kwam me ophalen en reden nog even langs de ambassade zodat ik zou weten waar het was en ze hadden voor mij een ontbijtpakket klaargezet zodat ik de volgende ochtend niet naar de winkel hoefde, wat aardig!! Daarna heeft hij mij naar mijn verblijf gebracht voor de komende 4 maanden. Daar werd ik hartelijk ontvangen door de eigenaar waar ik eerst een kopje thee mee heb gedronken. Daarna de koffers uitgepakt en alles ingericht in mijn kamer. Verder nog even geinternet en tv gekeken en toen maar gaan slapen.
Vandaag had ik met Marc om 11uur afgesproken bij de ambassade voor een rondleiding en uitleg en zodat ik de weg zou weten zodat ik het maandag niet meer hoef te zoeken. Gelukkig in een keer goed gelopen (kan ook haast niet missen!)
Op de terugweg langs de supermarkt gelopen, lekker in het zonnetje. Eenmaal terug op mijn kamer had ik bedacht dat ik naar het centrum zou lopen. Zo gezegd, zo gedaan! Even rondgelopen en op de terugweg even bij Starbucks op het terras gezeten, heerlijk in het zonnetje! Eigenwijze ik dacht dat ik ook wel een andere terugweg zou vinden... Na een half uur gelopen te hebben en niets zag wat me bekend voorkwam ben ik maar weer terug gelopen en dezelfde weg gepakt zoals ik de heenweg ben gekomen... De eerste verdwaling is dus een feit. Ik ben benieuwd hoeveel er nog komen want alle straten lijken hier zoveel op elkaar! Herkenningspunten zoals winkels zijn noodzakelijk!

Zo, dat was het weer voor nu.
Voor degene die het leuk vinden (om leuke pakketjes op te sturen, hè kaartgenoten...!) mijn adres hier:
10 Samos str.
Agioi Omologites
1086 Nicosia, Cyprus

X uit het aangename Cyprus!

  • 28 Januari 2012 - 15:18

    Irma G:

    Hey Debs..
    Goed om te horen dat je reis goed is verlopen en dat je goed ontvangen bent in Cyprus.
    Haha ja dat probleempje van het tijdverschil zou menigen overkomen denk ik!
    Heel veel succes bij de ambassade!
    We Keep in Contact xx

    Liefs Irma.

  • 28 Januari 2012 - 17:42

    Hoi Debbie:

    Wij gaan je volgen!
    Leuk om je verhalen te lezen.
    Wij wensen jou een leerzame en gezellige tijd in Cyprus.
    Geniet ervan!!!!

    groeten uit Veghel.
    Arie-Lilian
    Stefan- Mendy en Alex

  • 29 Januari 2012 - 07:26

    Gerda:

    Hoi Debbie. Het avontuur is begonnen,leuk om te lezen hoe je laatste week eruit gezien heeft,ha ha . En geweldig, je tentamen ook gehaald,dat is binnen. Nu ga genieten daar en we horen /lezen het allemaal wel ,ik ga je zeker volgen.
    dikke x
    Gerda

  • 29 Januari 2012 - 15:21

    Femke, Peter En Kids:

    he debs,

    leuk je eerste verslagje! fijn dat de reis goed is gegaan. morgen beginnen met je stage?? spannend allemaal hoor! veel plezier, succes en enjoy!!

    x Femke & co

  • 29 Januari 2012 - 18:50

    Linda :

    Ha Debs,

    Als een beetje gesetteld?
    Veel succes morgen....Ik heb voor je getennist, maar helaas 5-0 verloren...(dus niet gewonnen...)

    x linda en joris.

  • 31 Januari 2012 - 20:19

    Hannie:

    Hoi Debbie,

    Om wat tegengas te geven: HIER SCHIJNT OOK DE ZON!! (het is alleen wel stervenskoud).

    Groeten,
    Hannie


  • 01 Februari 2012 - 13:06

    Pauline:

    Hé nichtje,

    Leuk verhaal om te lezen ;-). Volgens mij heb je het daar nog niet zo slecht. Geniet ervan en veel succes!

    Groetjes van ons

  • 01 Februari 2012 - 13:08

    Pauline:

    Beetje aparte foto haha. 5 klompvoetjes op elkaar...

  • 01 Februari 2012 - 13:10

    Pauline:

    Hmmm dacht dat de reactie ook daadwerkelijk bij de foto geplaatst werd... Maar de reactie is dus bedoeld bij de ietwat aparte foto...

  • 03 Februari 2012 - 19:21

    Renate:

    Fijn te lezen dat je het goed naar je zin hebt, maar je hoeft echt niet zo vaak nadrukkelijk "lekker in het zonnetje" te typen :-p
    Groetjes vanuit 10cm sneeuw ...

  • 03 Februari 2012 - 21:08

    Louis En Annelie:

    Hoi Debs.
    Fijn dat je zo goed ontvangen bent, je kamer ziet er ook toppie uit.
    Maar nu zijn wij heel benieuwd naar je eerste week.
    Liefs Louis en Annelie

  • 04 Februari 2012 - 19:03

    Tamara:

    Hi, meis nou de foto's zien er goed uit en zo te lezen zijn de eerste dagen ook goed bevallen! Ik ben nu in de café aan het werk en mis jou aan de bar en dan ben je nog zooooo lang weg :-( In ieder geval heel veel plezier en hou ons op de hoogte... Ps. het is hier echt fucking koud, dus je zit daar zeker beter!!!! Dikke knuffel...

  • 05 Februari 2012 - 10:42

    Patrick En Tanja :

    Kijken alweer uit naar het volgend verslagje! Heerlijk dat je je tentamens hebt kunnen afronden. We hadden gekeken of we met de carnaval kort naar cyprus konden vliegen maar dat viel tegen dus nog maar een paar dagen op wintersport, vervelend ;-)

  • 05 Februari 2012 - 14:32

    Anita A.:

    Ha Debbie,

    Wij krijgen het wel druk om al die verslagen van familie te lezen (grapje...),maar wel leuk. Gelukkig ben je goed ontvangen, en verdwalen,
    dat hoort erbij. Geniet er volop van, en we zijn benieuwd naar de eerste week.
    xx Anita en de rest.

  • 07 Februari 2012 - 21:36

    Jess:

    Haha! Ik zie dat je Nadal toch hebt laten zitten...! Prima kamer heb je daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie

Actief sinds 22 Jan. 2012
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 27308

Voorgaande reizen:

27 Januari 2012 - 28 Mei 2012

Afstuderen in Cyprus

Landen bezocht: