Nog een paar dagen.... - Reisverslag uit Haps, Nederland van Debbie Arts - WaarBenJij.nu Nog een paar dagen.... - Reisverslag uit Haps, Nederland van Debbie Arts - WaarBenJij.nu

Nog een paar dagen....

Door: cypridebbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie

22 Januari 2012 | Nederland, Haps

Voor mijn afstudeerstage van mijn opleiding HBO rechten ga ik 4 maanden naar Nicosia, Cyprus.
Rechten en Cyprus....??
Ja, ik ga bij de Nederlandse ambassade stage lopen. Deels meewerken en een deel ga ik onderzoek doen.
Vele vragen die ik dan te horen krijg; welke taal moet je daar dan spreken? Op de Nederlandse ambassade spreken ze allemaal Nederlands. Daarbuiten zal alles in het Engels gebeuren, of ik moet spontaan Grieks kunnen!

Cyprus behoort overigens niet bij Griekenland zoals vele denken, maar is een apart land met een opdeling van Griekse Cyprioten en Turkse Cyprioten (de Turkse Cyprioten wonen voornamelijk in Noord-Cyprus). Het is veilig om er vakantie te vieren of te wonen, maar toch lopen er nog blauwhelmen rond en kun je af en toe nog merken dat er een spanning zit tussen de Griekse en Turkse Cyprioten.

Het schijnt een ontzettend mooi land te zijn, dus ik zal buiten de stage mijn tijd besteden aan tripjes maken over het gehele eiland om te kijken of ik het ermee eens ben! Mochten jullie nou lekker gemaakt worden door mij; je bent welkom om even langs te komen hoor!

X Debbie

  • 22 Januari 2012 - 12:56

    Tom Arts:

    Dan ben ik meteen de aller allereerste die reageert!

    Ik, één van je ( en misschien wel DE) aller knapste, liefste maar zeker ook verstandigste neven!

    Nee, debbie even zonder gekheid. Je weet dat ik een paar jaar geleden voor mijn studie een half jaar in Australie gezeten heb! Het is nog steeds mijn beste levenservaring tot nu toe en iets wat me altijd bij zal blijven! Super dus dat jij deze kans pakt!

    Geniet er van en haal het maximale er uit!

    Kus

    Tom

  • 22 Januari 2012 - 19:43

    Pauline:

    Hé nichtje,
    Het is dan bijna zover... Lang naar toe geleefd en gewerkt! Wij wensen jou heel veel succes en natuurlijk plezier daar op Cyprus. Ennuh, ik heb mijn e-mail adres al ingevuld dus ik blijf je volgen, zelfs tot Cyprus ;-). Veel liefs X

  • 23 Januari 2012 - 15:57

    Irma:

    Hey Debbie!
    Ik ga je zeker volgen via deze site.. heb mijn mailadres al toegevoegd!
    Komende week ga ik met Wouter maar eens een datum prikken om langs te komen in het altijd zonnige Cyprus!
    Heel veel succes xx

  • 23 Januari 2012 - 19:04

    Riet En Rene:

    Hoi Debbie
    Heel erg veel succes daar op Cyprus.
    We blijven uitzien naar jou verhalen over Cyprus en wat je daar allemaal mee gaat maken.
    Groetjes Riet

  • 23 Januari 2012 - 20:06

    Eelke Van De Groes:

    Nog maar 4 nachtjes slapen...
    Spannend!
    Super leuk dat je een blog bij gaat houden!!!

    Ik ga je volgen.
    Veel plezier bij die Cyprioten ennuh kijk uit voor de blauwhelmen (let op, want soms hebben ze misschien wel een rode helm op).

    liefs Eelke

  • 24 Januari 2012 - 08:54

    Gerda:

    Dag lieve Debbie.
    Heel veel leer plezier op je stage en ga zeker ook genieten van het mooie syprus. Ik ga je zeker volgen op deze site.
    Dikke x
    je allerliefste tante

  • 24 Januari 2012 - 08:54

    Gerda:

    Dag lieve Debbie.
    Heel veel leer plezier op je stage en ga zeker ook genieten van het mooie syprus. Ik ga je zeker volgen op deze site.
    Dikke x
    je allerliefste tante

  • 25 Januari 2012 - 09:26

    Femke, Peter En Kids:

    he lieve debs,

    nog een paar nachtjes en dan is het zover... vind het echt ontzettend gaaf (en stoer van je) dat je dit gaat doen. geniet van deze super kans/ervaring en van het mooie land. wie weet kom ik nog wel een keertje een paar daagjes langs!

    liefs femke, peter en dikke kus van teun en anouk

  • 27 Januari 2012 - 12:43

    Paps Mams:

    He debbies
    vandaag vertrokken, 4 maanden studie en avontuur .Heel veel succes
    XXX paps mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie

Actief sinds 22 Jan. 2012
Verslag gelezen: 515
Totaal aantal bezoekers 27312

Voorgaande reizen:

27 Januari 2012 - 28 Mei 2012

Afstuderen in Cyprus

Landen bezocht: